Door Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe op 14 januari 2021

Werkgroep Ouderenbeleid over terugtreding van Lodewijk Asscher

Lodewijk Asscher ziet af van het lijsttrekkerschap voor de PvdA.

Dit is een dramatische keuze, voor hemzelf, voor zijn gezin en voor de PvdA.
Zijn keuze getuigt van groot staatsmanschap en wij hebben die keuze te respecteren, hoe moeilijk dit ook is.

We kunnen trots zijn dat we zo’n integer mens binnen de gelederen van de PvdA hebben, die oprecht erkende dat de partij onder Rutte II te ver is meegegaan met de liberale wind van de coalitiegenoot. Hij leidde de partij in de huidige Kamerperiode weer terug naar het beleid, dat bij onze partij hoort. Alom is er waardering voor de wijze waarop hij er in slaagde om het beleid van het huidige kabinet bij te stellen in de richting die de PvdA voorstaat, ondanks de beperkte omvang van de fractie sinds de verkiezingen van 2017.

De afgelopen 20 jaar heeft hij zich hard gemaakt voor de sociaaldemocratie, zoals hij uitlegt in de video. Dat zal hij blijven doen, daar zijn wij van overtuigd. Wij wensen Lodewijk Asscher veel succes bij het vinden van een nieuwe positie, waar hij de idealen van de sociaaldemocratie kan omzetten in concrete daden.

Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe

Lees over de samenstelling van de werkgroep

Meer over Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe