Middagbijeenkomst 20 juni over ruimtelijke ontwikkelingen in Drenthe

Door Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe op 13 mei 2022

In onze middagbijeenkomst voor leden van de PvdA in Drenthe zullen dit keer verschillende aspecten van ruimtelijke ontwikkelingen in Drenthe het gespreksonderwerp zijn. De bijeenkomst wordt gehouden op maandagmiddag 20 juni, vanaf 14.00 uur in dorpshuis De Weidehoek in Wijster.

Opzet

Een middagbijeenkomst als deze is opgezet met een tweeledig doel. Enerzijds om elkaar weer eens te ontmoeten, vandaar ook de vrij lange pauze. Anderzijds om over een actueel onderwerp iets meer te weten te komen en er onderling over van gedachten te wisselen.

De inleidingen over verschillende aspecten van de ruimtelijke ontwikkelingen in Drenthe worden gegeven door Bernhard Hanskamp en Rudy Rabbinge.

Bernhard Hanskamp is als voormalig provinciaal ambtenaar op het gebied van de ruimtelijke ontwikkeling zeer deskundig op dit gebied. Hij heeft er twee boeken over geschreven waaronder het in 2020 uitgekomen ‘Gewogen ruimte. Vorm geven aan de provincie Drenthe 1970 – 2020 – 2050’. (Dit boek is ter plekke met korting te koop.)

Rudy Rabbinge is zeer veelzijdig. Hij is een internationaal erkende deskundige en hoogleraar op het gebied van duurzame landbouw en voedselzekerheid, is voor de PvdA o.a. lid van de Eerste Kamer geweest en had zitting in de Commissie Remkes (stikstofproblematiek). Lees hier meer over Rudy Rabbinge.

Ton Sleeking, voormalig wethouder van Emmen, zal gespreksleider zijn. Hij zal kort iets vertellen over zijn loopbaan en over zijn huidige activiteiten.

Bernhard Hanskamp (archieffoto)

Rudy Rabbinge

Rudy Rabbinge (archieffoto)

Ton Sleeking

13.30 – 14.00 Inloop met koffie / thee, met wat er bij

14.00 – 14.10 Opening en introductie van Ton Sleeking

14.10 – 15.00 Inleiding door Bernhard Hanskamp en discussie met de ‘zaal’

15.00 – 15.20 Pauze

15.20 – 16.10 Inleiding door Rudy Rabbinge en discussie met de ‘zaal’

16.10 – 16.15 Afsluiting door Albert Huizing

(De tijden zijn bij benadering.)

Kosten

Voor de deelnemers zijn er geen kosten aan verbonden. Vrijwillige bijdragen blijven uiteraard zeer welkom.

Locatie

Het adres van dorpshuis De Weidehoek is Meester Haddersstraat 31, 9418 PB Wijster.
Het dorpshuis is toegankelijk voor mensen in een rolstoel en er is een invalidentoilet aanwezig.
Qbuzz Bus 28 (Beilen-Meppel) stopt bij het dorpshuis.
Er is beperkte parkeergelegenheid bij het dorpshuis. Er is ruime parkeergelegenheid bij de sportvelden aan de naastgelegen Sportweg.

Aanmelden

Leden van de PvdA in Drenthe kunnen zich voor de bijeenkomst aanmelden bij Albert Huizing via het e-mail-adres [email protected] of telefonisch (06) 23 82 07 31.

De organisatie is in handen van de Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe.

Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe

Lees over de samenstelling van de werkgroep

Meer over Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe