Door Redactie op 11 maart 2019

Middagbijeenkomst op 25 maart over energiemaatregelen en verkiezingsuitslag

De Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe organiseert op 25 maart 2019 voor leden van de PvdA in Drenthe een middagbijeenkomst  met de volgende 2 actuele onderwerpen:

1. De inzet van de PvdA-Kamerfractie op het gebied van de toekomstige energiemaatregelen en de gevolgen daarvan voor de mensen.  Het Tweede Kamerlid William Moorlag als inleider uitgenodigd.
  2. Conclusies uit de uitslag van de verkiezingen van 20 maart 2019.
    Gewestvoorzitter Jacob Bruintjes bespreekt de uitslag en trekt daar conclusies uit.

Gespreksleider is Gezienes Evenhuis, voormalig wethouder van Emmen.

Foto van William Moorlag

William Moorlag

Foto van Jacob Bruintjes

Jacob Bruintjes

Foto van Gezienes Evenhuis

Gezienes Evenhuis

De Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe organiseert jaarlijks voor de leden van de PvdA in Drenthe van 65 jaar en ouder 2 middagbijeenkomsten. Vanwege de actualiteit van beide onderwerpen wil de werkgroep de bijeenkomst van 25 maart open stellen voor alle leden van de PvdA in Drenthe.

De bijeenkomst wordt gehouden in dorpshuis De Weidehoek, Meester Haddersstraat 31 in Wijster. Aanvang 14.00 uur; inloop vanaf 13.30 uur. De bijeenkomst zal rond 16.15 uur eindigen.

Leden van de PvdA in Drenthe kunnen zich voor het bijwonen van de bijeenkomst aanmelden bij Albert Huizing (e-mail [email protected]).

Bijzonderheden

1. William Moorlag is bereid om na afloop even na te blijven om individuele vragen over andere onderwerpen te beantwoorden.
  2. PvdA-leden die er graag bij willen zijn, maar geen mogelijkheid zien naar Wijster te komen, kunnen contact opnemen met Albert Huizing; dan wordt er in overleg naar een oplossing gezocht.
  3. Het is toegestaan om een partner, die geen lid is van de PvdA, mee te nemen.
  4. Aan het bijwonen van de bijeenkomst zijn geen kosten verbonden; een vrijwillige bijdrage na afloop is natuurlijk altijd welkom.
  5. De auto parkeren kan ook bij de sportvelden aan de Sportweg.
  6. Het dorpshuis is toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Er is een invalidentoilet aanwezig en voor slechthorenden een ringleiding.

Verslag vorige middagbijeenkomst 8 oktober 2018
De vorige middagbijeenkomst vond plaats op 8 oktober 2018. Toen waren de gasten Poldy Koot en Jan Kloosterman; Tryntsje Slagman trad op als gespreksleider. Poldy Koot vertelde over wat cultuur voor ouderen kan betekenen en Jan Kloosterman gaf zijn opvatting over de bijdragen die ouderen aan de samenleving kunnen leveren. Tryntsje schetste ook kort het verloop van haar loopbaan “van kleuterjuf naar burgemeester”.
Het verslag van de bijeenkomst is hier te downloaden.

Jaarverslag 2018 van de Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe
Omdat de werkgroep werkt onder de vlag van het Gewestelijk Bestuur, is ook een jaarverslag gemaakt om te laten zien welke activiteiten ondernomen zijn. Het jaarverslag 2018 is hier te downloaden.

De foto van William Moorlag is overgenomen van de website van de PvdA.