Cultuur en bijdragen van ouderen aan de samenleving – bijeenkomst 8 oktober

Door Redactie op 9 september 2018

Voor de komende middagbijeenkomst op 8 oktober 2018 voor oudere PvdA-leden uit Drenthe, zijn opnieuw twee boeiende inleiders en een goede gespreksleider uitgenodigd:

Foto van Poldy Koot

Poldy Koot

Foto van Jan Frans Kloosterman

Jan Frans Kloosterman

Foto van Tryntsje Slagman

Tryntsje Slagman

• Poldy Koot zal een inleiding houden over wat cultuur voor de ouder wordende mens kan betekenen. Een onderwerp waar veel over te vertellen valt en dat ook best meer aandacht mag krijgen.
  • Jan Frans Kloosterman zal zijn mening geven over de bijdragen die ouderen aan de samenleving kunnen en misschien zouden moeten leveren.
  • Tryntsje Slagman zal als gespreksleider optreden en daarbij ook iets vertellen over over wat zij heeft meegemaakt tijdens haar loopbaan.

Na elke inleiding is er gelegenheid voor discussie met de inleiders en de andere aanwezigen. En natuurlijk is er een ruime pauze om de laatste nieuwtjes uit te wisselen.

Informatie over onze gasten

• Poldy Koot uit Assen is ondernemend en zet zich graag in voor kunst en cultuur. Sinds medio 2015 is zij algemeen manager van Podium Zuidhaege. Het gebouw biedt inmiddels onderdak aan ca. 140 kleinere, culturele organisaties.
    Ze was eerder leidinggevende bij verschillende hulporganisaties en werkte acht jaar als projectmanager in dienst van de gemeente Assen.
    Als liefhebber van reizen heeft zij al veel van de wereld gezien.
    Lees meer op de website van Dit is Assen!
  • Jan Frans Kloosterman uit Buitenpost heeft bij de politie gewerkt. Hij heeft zitting (gehad) in talrijke besturen en organisaties. Hij was onder meer lid van Provinciale Staten van Fryslân, is voorzitter en secretaris geweest van de PvdA-afdeling van Achtkarspelen. Na het massale vertrek van ouderen uit de ANBO, is hij voorzitter geworden van de mede door hem opgerichte onafhankelijke provinciale seniorenkoepel de OSiF in Fryslân.
    Lees meer op de website van PvdA Achtkarspelen
  • Tryntsje Slagman uit Borger begon als kleuterjuf en werd politiek actief. Eerst in Slochteren als raadslid en wethouder. Daarna als burgemeester in achtereenvolgens Oosterhesselen, Borger-Odoorn en Westerveld. Na haar terugtreden als burgemeester bekleedt zij diverse bestuurlijke functies. Meer over haar loopbaan zal zij op de bijeenkomst vertellen.

Locatie en tijd
De bijeenkomst vindt op 8 oktober 2018 tussen 14.00 en ca. 16.15 uur plaats in het dorpshuis De Weidehoek, Meester Haddersstraat 31 in Wijster. Inloop vanaf 13.30 uur.
De zaal is toegankelijk voor mensen in een rolstoel; er is een invalidentoilet aanwezig. Daarnaast is in de zaal een ringleiding aangelegd.

Doelgroep
De bijeenkomst is bedoeld voor oudere PvdA-leden in Drenthe. Zij krijgen een uitnodiging per e-mail toegestuurd. Zij mogen een partner meenemen.

Organisatie
De middagbijeenkomst wordt georganiseerd door de Werkgroep Ouderenbeleid PvdA Drenthe.

Wilt u weten hoe de vorige bijeenkomst op 26 maart jl. verliep?
Lees de Impressie die van deze bijeenkomst is gemaakt.

Foto’s:
Poldy Koot heeft haar eigen archieffoto aan ons verstrekt;
De foto van Jan Frans Kloosterman is een eigen opname;
De archieffoto van Tryntsje Slagman is eerder overgenomen van de website van Westerveld;
De foto’s boven dit artikel en op de startpagina zijn eigen archiefopnemen.

Waar ben je naar op zoek?